Özel Hastanelerin Acil Servis Hizmetinden Ücretsiz Yararlanabilir Miyim?

  • Anasayfa
  • Blog
  • Özel Hastanelerin Acil Servis Hizmetinden Ücretsiz Yararlanabilir Miyim?

Özel Hastanelerin Acil Servis Hizmetinden Ücretsiz Yararlanabilir Miyim?

02 Ağustos 2019 12080
Özel Hastanelerin Acil Servis Hizmetinden Ücretsiz Yararlanabilir Miyim?

SEVGİLİ SİGORTALILAR,

UZUN ZAMANDIR KAFAMIZI KURCALAYAN VE 2019 YILININ DA EN ÇOK MERAK EDİLEN SORUSU ÖZEL HASTAHANELERİN ACİL SERVİSİNDEN  GİRİŞ YAPTIĞIMDA ÜCRET ÖDEMEDEN ÇIKABİLECEK MİYİM?


Öncelikle size tüm bildiklerimi sigorta hukuku yada bir tıp hukuku diliyle değil de kendi tarzımda olabildiğince yalın ve okuyan herkes tarafından anlaşılır ifade etmeye çalışacağım.


Bu yazıyı tamamen şu amaçla yazmaya karar verdim ; yaşanan olaylar, gelen şikayetler , kurumlarda yaşadıklarınız ve bunun sonucunda hissettiğiniz güven eksikliği…. Ben de kendi üzerime düşen görevi yaparak sizlere işin aslını biraz anlatabilirsem ve bilinçlenme yolunda faydam olursa siz değerli sigortalılarımız ve sektörüme olan güvenin kazanılması konusunda üstüme düşen görevi bir nebze de olsa yerine getirmiş hissedeceğim.


Uzun bir yazı yerine maddeler halinde ve olay örgüsü ile açıklamaya başlayayım  konumuzu…


Soru- Cevap yaparak başlayalım mı?

 

Acil hal nedir? Hangi durumları acil hal olarak tanımlayabiliriz?

Sağlık Bakanlığı kendi sitesindeki yayınladığı genelde bu tanımı yapmış, aynen şöyle diyor:

Acil sağlık hizmetlerindeki genelgede  yeşil alan uygulamasına göre  acil haller :

 

1) Her ne boyutta olursa olsun travma vakaları,
2) Acil servis başvuruları sonrası hastaneye yatışı yapılan vakalar,
3) Tıbbi müdahale uygulanan vakalar,
4) Müşahede altına alınan vakalar,
5) Başka bir sağlık hizmet sunucusuna sevk edilen ya da başka bir sağlık hizmet sunucusundan sevkli gelen vakalar acildir.

 

Peki yeşil alan ne demek, ne anlamalıyım?

Yukarıda acil hal olarak tanımladığımız 5 madde dışında kalan haller yeşil alan olarak değerlendiriliyor,yani sizde yukarıdaki 5 durum bulunmuyorsa yeşil alan hastasısınız.

Ne demek bu?

Siz acilden giriş yaptığınızda sizin acil giriş müracaatınız yapılır, acil servise kabul edilirsiniz  ve ilgili işlemler yapılır fakat ilgili hekim sizi muayene  ettikten sonra  sizin yeşil alan hastası olduğunuza karar verirse ( acil hastası değil) şayet o zaman muayene ücreti ve eczaneden ilaç alma ihtiyacınız varsa ilacınızı da hasta ödeyecektir..

Ampul! Burada randevusuz doktor muayenesi olmak amacıyla yada ücretsiz muayene olmak amacıyla acil servisten giriş yapıyor olmanız demek ücret ödemeyeceğiniz anlamına gelmez!

 

SAĞLIK GÜVENCEMİZ OLMASA BİLE ÖZEL HASTAHANELERİN ACİL SERVİS HİZMETLERİNDEN FAYDALANABİLİR MİYİZ?

Özel ve kamuya ait bütün hastanelerin acil birimleri, bütün acil başvurularını ayırım yapmaksızın kabul ederler.
Acil servis, hastanın sosyal güvencesi olup olmadığına, bağlı bulunduğu sosyal güvenlik kuruluşunun nevine ve hastanın diğer özelliklerine, sağlık güvencesi ve ödeme gücü olup olmadığına bakmaksızın, stabilizasyon sağlanıncaya kadar bütün tıbbî hizmetleri sunar


PEKİ YANIMIZDA KİMLİĞİMİZ, SİGORTA EVRAKLARIMIZ YOKSA?

Acil servislere müracaat eden ancak herhangi bir nedenle geçerli kimlik belgesi, sağlık karnesi veya hasta sevk evrakı ibraz edemeyen hastaların kimlik bilgilerinin ve adresinin belirlenmesi, hasta ve yakınlarının bilgilendirilmesi amacıyla Hasta Bilgilendirme Formu doldurulur. Bu hastalardan hiçbir surette senet veya taahhütname alınmaz.

 

Önemli not!  Acil hizmet ilk 24 saati kapsar! Acil servislerde ilk müdahalenin 24 saati geçmemesi esası vardır.

24 saatten sonra ilk müdahale yapıldıktan sonra ileri tıbbın uygulanacağı ilgili birime yönlendirilir.

 

 

Önemli bir uyarı!

 

Her ne kadar açık bir şekilde sınırları çizilmiş olsa da pek çok özel hastane, farklı bürokratik yöntemler kullanarak acilden giriş yapan hastalardan ücret talep etmektedir. Acilden giriş yapıldığı için acele olarak imzalanan faturalar nedeni ile kendilerinden para talep edilen hastalar itiraz hakları bulunduğunu bilmemektedir.


Hakkınızı Arayın!

Acil servisten giriş yaptığı halde kendisinden para talep edilen hastalar, tedavi sonrasında 184 numaralı Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi’ni arayarak detaylı bilgi alabilir. Yeşil Alan Uygulaması kapsamında uygulanan tıbbi müdahaleler nedeni ile ücret alınması halinde Alo 184 hattından şikayetler iletebilirsiniz. Şikayetin  iletilmesi sonrasında Tüketici Hakem Heyeti’ne şahsen başvuru yapılarak ödenen ücret geri alınabilinir.

Araştırmak istersem hangi kaynaklar bana ışık tutacak?


Sağlık Bakanlığının Sitesinden Acil Sağlık Hizmetlerinde “ Yeşil Alan Uygulaması” ile ilgili genelge ve güncellenen tebliğleri takip edebilirsiniz, ilgili linkleri buraya bırakıyorum:

https://www.saglik.gov.tr/TR,11046/acil-saglik-hizmetlerinde-yesil-alan-uygulamasi-genelgesi-201210.html


Bu da 20.2.2018’de çıkan güncel tebliğ:

http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/02/20180220-4.htm

 

 

Hızlı İletişim

Sorun Ve Şikayetlerinizi Bize Hızlı Bir Şekilde Bildirin

loading